Холодильне обладнання для магазинів, супермаркетів, барів: види та особливості
Спеціалізоване холодильне обладнання для супермаркетів, барів відрізняється від побутового різноманітним асортиментом. Якщо до побутового відносяться холодильники, морозильні камери, льодогенератори і системи кондиціювання, то професійне обладнання включає скрині, столи для зберігання піци, напоїв, барні холодильники і багато іншого. Крім того, багато спеціалізовані магазини готові запропонувати і супутнє обладнання: винні шафи, системи для виробництва льоду, моноблоки.
Види холодильного обладнання для магазинів та закладів громадського харчування
- Ларі морозильні – обладнання, яке необхідно для короткочасного зберігання овочів, м'яса, риби, а також м'ясних напівфабрикатів. Ларі з прозорим склом підходить для використання в магазинах, т. до. дозволяє продемонструвати продукт.
- Морозильні та холодильні шафи призначені для зберігання різних продуктів. При цьому вони відрізняються системою охолодження. Статична потрібна для демонстрації, зберігання молочної продукції і кондитерських виробів, а динамічна використовується для охолодження напоїв. По температурі також розрізняють низько-, середньо-температурні та комбіновані шафи. Середньотемпературну підходить для нетривалого зберігання продуктів з режимом від 0 до 10 градусів тепла. Низькотемпературний підтримує режим від 0 до -18 градусів, що необхідно для збереження якості заморожених продуктів.
- Льодогенератори призначені для формування кубиків з льоду або інших фігур. Такий генератор можна придбати в комплекті з льдокрошителем, який перетворює лід в сніг або стружку.
- Сокоохолоджувачі необхідні для підтримки певної температури напоїв.
- Холодильні вітрини призначені для демонстрації продукції, тому встановлюються в магазинах. До цієї ж категорії слід віднести салат-бари і суші-кейси.
- Мінібари підходять для охолодження невеликої кількості продуктів, тому встановлюються в готелях, офісах і барах.
Як вибрати обладнання
При виборі підходящої техніки слід орієнтуватися на потреби закладу. Наприклад, якщо ви купите холодильник більшого розміру, ніж потрібно, він буде не тільки пустувати, але і збільшувати витрати на електроенергію. Важливим аспектом також є розмір, який залежить від завантаженості кухні. Якщо щоденна норма приготування страв складає приблизно 250, можна використовувати невелику холодильну камеру, замість двох або трьох шаф. Холодильна камера – це кімната з централізованою системою холоду. У свою чергу, невеликим закладам підійдуть ларі / холодильні шафи. Крім того, можна використовувати і холодильні столи, на яких можна відразу приготувати страву.
Стоит обратить внимание и на сервисное обслуживание, ведь в случае поломки придется потратить значительную сумму на восстановление работы техники, поэтому отдавайте предпочтение моделям, на которые предоставляется гарантия. Если вы планируете немного снизить затраты, купив оборудование б/у, обратите внимание на состояние конденсатора, компрессора и испарителя – это наиболее важные детали холодильных установок. На технике не должно быть трещин и любых других повреждений, которые могут нарушить термоизоляцию.
Вибираючи холодильне обладнання для бару чи супермаркету, враховуйте, що продукти повинні зберігатися за класифікаціями: м'ясо, риба, гастрономія, молочні продукти, фрукти і овочі. Для кожного виду необхідна окрема установка.
- Апарат для шокової заморозки: навіщо він потрібен на професійній кухні? Сучасна кухня, особливо у сфері громадського харчування, потребує якісного обладнання та інноваційних рішень. Одним із таких пристроїв є апарат для шокової заморозки. Це обладнання стало важливим елементом роботи ресторанів, пекарень, супермаркетів та харчових виробництв.
- 2025 рік тільки розпочався, але вже викликає великі сподівання. Попередній рік був непростим для української сфери HoReCa, хоча й не таким драматичним, як 2022-й. У ньому проявилися ключові риси та тенденції, які зараз або еволюціонують, або залишаються актуальними. 2024 рік продовжив викликати у бізнесу необхідність адаптуватися до нових умов, водночас на український ринок прийшли й тренди, що активно розвивалися за кордоном.